Návody a postupy, Nezaradené

Apple MacBook Pro Retina staingate, alebo ako reklamovať nevyreklamovateľné

Som majiteľom už druhého Apple MacBook Pro Retina, ktorý má závadu na displeji. Pri prvom notebooku to boli akési biele body, ktoré sa začali objavovať, teraz, pri druhom, je to […]

Som majiteľom už druhého Apple MacBook Pro Retina, ktorý má závadu na displeji. Pri prvom notebooku to boli akési biele body, ktoré sa začali objavovať, teraz, pri druhom, je to vec, ktorá sa laicky nazýva staingate. Je to vlastne porucha antireflexnej vrstvy, ktorá sa pravdepodobne účinkom tepla odlepuje a zanecháva zvláštne matnú, jasne viditeľnú, textúru na okrajoch, ale aj v strede displeja. Pri reklamácii prvého notebooku šlo všetko hladko, dokonca mi boli v iStyle v Brne ochotní reklamovať závadu aj po záruke (kupované na firmu, takže záruka iba rok). V aktuálnom, druhom prípade, čuduj sa svete, Apple odmieta reklamáciu, označuje ju za kozmetickú vadu. Wtf?

Na všetko sa ale nájde riešenie. Na internete sme objavili web www.staingate.org, kde je celá problematika podrobne popísaná a hlavne nafotená. Okolo webu sa taktiež vytvorila veľká FB skupina facebook.com/groups/607572909386595/. A práve v tejto skupine som našiel riešenie. Inak by bolo nutné displej skôr či neskôr vymeniť za zhruba 800 €. Mimochodom problém sa dotýka všetkých MacBookov Pro Retina z roku 2013 a novších.

U mňa problém vyzeral takto

MacBook Pro Retina - staingate

MacBook Pro Retina – staingate

Návod, ako notebook vyservisovať

  • notebook nemusíte mať v záruke
  • napíšte email na adresu tcook@apple.com (áno, skutočne Timovi)
  • v maile musia byť priložené fotky, kde jasne vidno závadu
  • v maile musí byť uvedené sériové číslo notebooku, ideálne modelovú radu
  • do 48 hodín vám zavolá support (mne volal na druhý deň pán z Írska, samozrejme anglicky)
  • support vám zdelí, že na vaše sériové číslo bola vytvorená výnimka a môžete zaniesť, alebo zaslať notebook najbližšiemu Apple Premium storu
  • ja som využil CCC s.r.o. v BA, stačí si vyplniť objednávku prepravy
  • notebook je vhodné zabaliť do originálnej krabice s kompletným príslušenstvom
  • do 48 hodín sa zastaví kuriér (u mňa to bolo hneď na druhý deň doobeda)
  • oprava by nemala trvať viac ako 4 pracovné dni
  • mailom budete informovaný, keď bude oprava dokončená
  • ja som Mac poslal v pondelok o 11:00, vo štvrtok 11:00 som mal opravený notebook na stole

Informácie o autorovi: Vladimír Rejholec

Nadšenec informačných technológií, bloger, copywriter. Okrem obsahu tohoto webu píše aj populárny blog blog.rej.sk.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *